Hegemonia în cîmpul artei image #0

Marchart, Oliver, Hegemonia în cîmpul artei. IDEA Design & Print Editură, Cluj
ISBN: 978-973-7913-85-2
format: 16 x 23 cm
96 pagini

Colecţia Public

Stoc: In stoc

Livrare: 48-72 ore

Pret: 16.00 Lei

Pret vechi: 19.00 Lei
Marchart, Oliver

Hegemonia în cîmpul artei

Din 1955 are loc, din cinci în cinci ani, la Kassel, expoziţia documenta. Alături de Bienala de la Veneţia, ea este considerată cea mai importantă expoziţie de artă modernă şi contemporană. Cu o privire analitic-provocatoare, Oliver Marchart examinează ultimele trei expoziţii documenta. În calitate de colaborator la Documenta11, el a contribuit substanţial la concepţia Platformei 1 din Berlin/Viena (2001) şi a luat parte la Education Programme din Kassel (2002). Pornind de la teoriile lui Antonio Gramsci si Ernesto Laclau/Chantal Mouffe, Marchart descrie muzeele şi bienalele ca pe nişte mecanisme hegemoniale în plan naţional şi global, care reproduc cultura burgheză dominantă, dar o fac totodată şi vulnerabilă. Parcurgînd istoria cea mai recentă a expoziţiei documenta şi urmărind modelul ei, Marchart conturează astfel o deplasare de canon în cîmpul politicii, al teoriei postcoloniale şi al educaţiei (D11, 2002), precum şi dezbaterile referitoare la puterea lor de a defini deplasarea (dX, 1997) şi la tentativa de revenire la vechiul canon (d12, 2007). Marius Babias

Oliver Marchart trăieşte ca filosof şi autor în Viena şi Lucerna. Din 2006 este profesor asistent la Seminarul de Sociologie al Universităţii din Lucerna. Publică în domeniul teoriei şi filosofiei politice, al studiilor culturale, al teoriei artei şi al teoriei mijloacelor de comunicare în masă. Apariţii recente: la UVK-Verlag, Konstanz, Cultural Studies. Eine Einführung [Cultural Studies. O introducere] (2008) şi la editura vieneză Turia+Kant: Die Ästhetik des Öffentlichen. Eine politische Theorie künstlerischer Praxis [Estetica spaţiului public. O teorie politică a practicii artistice] (2009).


Colecţia Public