Mediamorphosis image #0

Fidler, Roger, Mediamorphosis. IDEA Design & Print Editură, Cluj
ISBN: 973-7913-30-2
format: 23x14 cm
240 pagini

În afara colecţiilor

Stoc: Nu este disponibil

Fidler, Roger

Mediamorphosis

traducere: Izabella Badiu

Marea nedumerire a acestui deceniu sunt noile media. Ce sunt acestea, se întreabă în egală măsură oamenii şi companiile. Există ceva ce oamenii îşi doresc de la media pe care nivelul său actual saturat nu îl oferă? Ce forma va lua? Poate o industrie a noilor media să fie construită, iar daca da în cît timp? Şi întrebările ar putea continua la nesfîrşit. Astăzi se fac bani din noile media. Dar ei se fac de către impresari, organizatori de conferinţe, avocaţi şi alte cîteva categorii printre care o mînă de scriitori ce promit răspunsuri. Roger Fidler, în a sa Mediamorphosis: să înţelegem noile media, este autorul care se apropie cel mai mult de răspunsurile la întrebări. Dilema de azi a noilor media este internetul. Acesta este scump la accesare, primitiv din punct de vedere artistic, cumplit de lent şi suprapopulat cu mizerii. Dar este minunat. internetul dă glas celor care nu dispun de o frecvenţă de radio sau televiziune ori de o tipografie. El depăşeşte frontierele; în vreme ce unii susţin că este o sursa de dezbinare, dacă privim lucrurile la nivel global, el este o sursă de unitate. Internetul dă la o parte „barierele de acceptare” în lumea afacerilor; astăzi, media e extrem de scumpă, dar cu puţini bani şi ceva ingeniozitate aveţi şansa de a putea demara o afacere pe internet care, în clipa lansării, este distribuită la nivel internaţional. Fără a fi nevoie să cumpăraţi teren, să construiţi sedii şi să instalaţi echipamente costisitoare, nişte investiţii modeste în programare şi marketing, cu o frecvenţă progresivă, sunt de ajuns.


Roger Fidler este profesionist rezident şi coordonator al Laboratorului de Design Informaţional de la Şcoala de Jurnalism şi Comunicare în masă a Universităţii de Stat Kent, Ohio. El este un vizionar şi un pionier al editării electronice recunoscut pe plan internaţional. A lucrat în presa scrisă peste 34 de ani în calitate de jurnalist, designer şi tehnician fiind activ implicat în dezvoltarea noilor media încă din 1979. În 1981 el inventează conceptul de ziar electronic pe tabletă şi dezvoltă primul prototip zece ani mai tîrziu în calitatea sa de Freedom Media Studies Fellow la Columbia University. Între 1992 şi 1995 a condus Laboratorul de Design Informaţional Knight-Ridder la Boulder, Colorado. De asemenea, în 1985 a fondat PressLink, primul serviciu informatic on-line pentru industria presei, iar în 1983 Knight-Ridder Graphics Network (astăzi KRT Graphics), prima reţea de grafică pe calculator pentru ziare. Între 1979 şi 1983, a fost un membru cheie al echipei de dezvoltare videotex Knight-Ridder şi a fost primul care a ocupat poziţia de director de design al serviciului comercial al companiei numită Viewtron.


În afara colecţiilor