Creativitatea-Marfă. O perspectiva din interiorul scenei culturale independente clujene 2009-2019 image #0

Braniște, Miki, Creativitatea-Marfă. O perspectiva din interiorul scenei culturale independente clujene 2009-2019. 2021 IDEA Design & Print Editură, Cluj
ISBN: 978 606 8265 81 0
format: 16 X 23 cm
280 pagini

Colecţia Refractii

Stoc: Nu este disponibil

Braniște, Miki

Creativitatea-Marfă. O perspectiva din interiorul scenei culturale independente clujene 2009-2019
2021

Miki Braniște este lector universitar al Facultății de Teatru și Film din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” cu o teză de doctorat în domeniul managementului și politicilor culturale. Este manager cultural și curator pentru artele spectacolului și proiecte interdisciplinare, președintă a Asociației Colectiv A și fost director al Festivalului TEMPS D’IMAGES din Cluj timp de 10 ediții. Între 2009 și 2019 a fost membră în Consiliul director al spațiului cultural Fabrica de Pensule, participând activ la strategia de dezvoltare a acestuia. În anul 2015 a primit titlul de Cavaler al Artelor și Literelor din partea Ministerului Culturii din Franța. În 2016 a primit Premiul pentru proiecte interdisciplinare din partea Administrației Fondului Cultural Național și Premiul pentru susținerea dansului contemporan din partea Centrului Național al Dansului București. Începând cu anul 2017, la invitația Goethe Institut București, a fost curator al programului Cultural Management Academy din România.

În lipsa susținerii din partea statelor slăbite, sectorul cultural se vede în fața unei alegeri dificile: să accepte condițiile de austeritate și să se redefinească prin forțe proprii, mult reduse, păstrându-și caracterul specific, nesupus comercializării, sau să se adapteze noilor mecanisme economice, bazate pe avantajul competitiv, sperând la o distincție prin care să negocieze un statut aparte, dar conformat pieței globale? Niciuna dintre cele două variante nu este ușor de realizat și nu promite că viața sectorului cultural e posibilă fără să sufere mutații majore. Cum poate acest domeniu să-și păstreze esența proprie, aceea de producător de cultură publică pentru comunități mai largi, sursă a dezvoltării unei conștiințe critice, un mod de cunoaștere a lumii și de a fi împreună cu ceilalți?
Miki Braniște


Colecţia Refractii