Bishop, Claire, Muzeologia radicală sau ce anume e „contemporan“ în muzeele de artă contemporană. IDEA Design & Print Editură, Cluj
ISBN: 978-606-8265-27-8
format: 16 x 23 cm
88 pagini
Colecţia (Expoziţii)
Stoc: In stoc
Livrare: 48-72 ore Bishop, Claire
Muzeologia radicală sau ce anume e „contemporan“ în muzeele de artă contemporană
traducere: Raluca Voinea
Dacă ultimii patruzeci de ani au fost marcați de „post” (postbelic, postcolonialism, postmodernism, postcomunism), atunci astăzi, în sfîrșit, părem a fi într-o perioadă de anticipare – o epocă pe care muzeele de artă contemporană pot să ne ajute să o simțim şi să o înțelegem colectiv.
Claire Bishop este istoric și critic de artă și predă în cadrul Programului doctoral în Istoria Artei la Graduate Center, City University of New York. Este autoarea volumelor Installation Art: A Critical History (Tate/Routledge, 2005) și Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship (Verso, 2012). A coordonat volumele Participation (MIT/Whitechapel, 2006) și 1968/1989: Political Upheaval and Artistic Change (Varșovia, Museum of Modern Art, 2010) și a fost co-curatoarea expoziției Double Agent la ICA Londra, în 2008. Este colaborator permanent al Artforum și colaborator ocazional al October (MIT Press).
Dan Perjovschi folosește în arta lui desenul, caricatura și graffiti-ul, jucînd un rol activ în dezvoltarea societății civile din România prin munca sa redacțională la Revista 22. Desenele sale sînt adesea comentarii politice asupra problemelor contemporane și a evenimentelor culturale. A reprezentat România la Bienala de la Veneția în 1999 și a expus în bienale și muzee din întreaga lume, cum ar fi Bienala de la Istanbul (2005), Tate Modern (2006), MoMA, New York (2007) sau Trienala de la Paris (2012). Și-a publicat desenele sub forma unor ziare gratuite sau mici cărți, între care se numără Mad Cow, Bird Flu, Global Village (2007), Postmodern Ex-Communist (2007) și București, Brussel, Chișinău (2008). Trăiește și lucrează la București și Sibiu.