Filmul ca instrument de predare a limbii engleze și dezvoltare socioemoțională image #0

Hanchevici, Ioana, Filmul ca instrument de predare a limbii engleze și dezvoltare socioemoțională. 2023 IDEA Design & Print Editură, Cluj
ISBN: 978 606 8265 93 3
format: 14 x 23 cm
140 pagini

În afara colecţiilor

Stoc: Nu este disponibil

Hanchevici, Ioana

Filmul ca instrument de predare a limbii engleze și dezvoltare socioemoțională
2023

Arta, fie ea figurativă sau nonfigurativă, abstractă sau conceptuală, verbală sau nonverbală, scrisă sau orală, dramatică sau cinematografică, reprezintă unul dintre cele mai la îndemână instrumente de predare. Folosite în orice etapă a lecţiei, forme artistice precum literatura, filmul, teatrul, muzica şi pictura fluidizează orele aducând un suflu nou educaţiei care, din păcate, pierde – dacă nu a pierdut teren deja – în faţa diletantismului mediatic ce invită la polemici pe această temă. Ceea ce îşi propune lucrarea de faţă este să aducă în discuţie importanţa acestor instrumente de predare în contextul educaţional românesc actual, cu precădere în predarea limbii engleze şi a orelor de dirigenţie. Bazată pe propria practică de predare, pe cursuri de formare şi pe literatură de specialitate, cercetarea va explora efectul pe care utilizarea filmului îl are asupra elevilor, în context curricular şi extracurricular, va reliefa însemnătatea intersecţiei dintre educaţia formală, nonformală şi informală, va face o paralelă între metodele deductive şi inductive folosite atât în construcţia unui film, cât şi în procesul didactic, va oferi modele de predare cu ajutorul filmelor de lung şi scurtmetraj, va aduce în discuţie teorii psihologice care vizează importanţa relaţiei dintre copii şi părinţi, dar şi aspecte ce ţin de dezvoltarea creierului şi felul în care acesta influenţează anumite tipuri de comportament în funcţie de vârstă.

Ioana Hanchevici este profesoară de limba engleză, grad didactic I, la Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca. Absolventă a Facultăţii de Litere din Cluj-Napoca, secţia franceză-engleză, a urmat un masterat în literatură comparată (Istoria ideilor - istoria imaginilor, Facultatea de Litere, UBB, Cluj-Napoca) şi unul în Arte Performative şi Film (Facultatea de Teatru şi Film, UBB, Cluj-Napoca). De-a lungul carierei, a fost preocupată de modalităţi de dezvoltare şi redimensionare a procesului educaţional. A publicat în Dilema Veche şi Liternet. A fost invitată la conferinţe naţionale şi internaţionale, a coordonat ateliere de film pentru copii şi profesori, a organizat festivaluri de film şi teatru în limba engleză pentru copii, a moderat întâlniri între operatori culturali şi profesori, a asigurat legături constante între majoritatea centrelor şi instituţiilor culturale clujene şi Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai”, iar în calitate de trainer EducaTIFF a făcut parte din echipa care a lansat programul-pilot de educaţie cinematografică şi educaţie prin film, Ora de cinema.


În afara colecţiilor